Διαφήμιση Pay per Click
Pay per Click, δηλαδή Πληρωμή ανά Click αποτελεί στις μέρες μας τη πιο συχνή μέθοδο διαφήμισης στο διαδίκτυο.
Οι μηχανές αναζήτησης, παρουσιάζουν διαφημίσεις κειμένου ή εικόνας σε σημεία εκτός των αντικειμενικών αποτελεσμάτων αναζήτησής, ανάλογα με τις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν κατά την αναζήτηση ενός επισκέπτη. Έτσι η διαφήμιση εμφανίζεται στοχευμένα σε χρήστες που έχουν πραγματοποιήσει αναζητήσεις με σχετικές λέξεις κλειδιά. Όταν ο επισκέπτης πατήσει τη διαφήμιση, θα μεταφερθεί στην διαφημιζόμενηιστοσελίδα. Μόνο τότε δίνετε το αντίτιμο που έχετε επιλέξει στον πάροχο της Pay per Click διαφήμισης (πχ. Google AdWords).
Αυτή η τιμολογιακή πολιτική ονομάζεται Cost per Click (CPC) και σχετίζεται με τη λέξη κλειδί που χρησιμοποιήθηκε στην αναζήτηση, την ποιότητα καθώς και το δημοφιλία της ιστοσελίδας σας.
Ποιο είναι το Κόστος ανά Κλικ (CPC);
Το κόστος είναι ανάλογο της τιμολογιακής πολιτικής του παρόχου σας. Π.χ.
Το κόστος που εξαρτάται από την προσφορά (bid-based)
Το πάγιο κόστος (flat-rate)
Και για τα δύο μοντέλα το ύψος της διαφήμισης που θα καταβληθεί σε περίπτωση που ένας επισκέπτης κάνει click πάνω της, το καθορίζει ο διαφημιζόμενος βάσει συγκεκριμένων παραμέτρων. Πιο αναλυτικά:
Bid rate
Είναι ένας δυναμικός τρόπος διαφήμισης και χρησιμοποιείται από τις πιο γνωστές μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing κλπ), για αναζητήσεις συγκεκριμένων λέξεων-κλειδιών (keywords).
Ο διαφημιζόμενος ορίζει το χρηματικό ποσό που επιθυμεί να καταβάλλει για την διαφήμισή του, και με το οποίο θα κοντραριστεί με τους υπόλοιπους συν-διαφημιζόμενους. Με το ποσό αυτό θα χρεωθεί μόνο σε περίπτωση που η διαφήμιση εμφανιστεί σε μία αναζήτηση και ο χρήστης κάνει click σε αυτή.
Η σειρά που εμφανίζονται οι διαφημίσεις εξαρτάται από ένα είδος δημοπρασίας μεταξύ των προσφορών, η οποία ξεκινάει τη στιγμή που κάποιος χρήστης θα πληκτρολογήσει τις σχετικές λέξεις-κλειδιά. Όλες οι προσφορές που αφορούν το συγκεκριμένο keyword και που στοχεύουν σε καθορισμένες παραμέτρους (γεωγραφική περιοχή, ημερομηνία και ώρα της αναζήτησης), συλλέγονται, συγκρίνονται και καθορίζεται η σειρά που θα εμφανιστούν οι διαφημίσεις.
Πλεονεκτήματα της Pay Per Click διαφήμισης
Με την Pay Per Click διαφήμιση μπορείτε να κάνετε την ιστοσελίδα σας να εμφανίζεται απευθείας στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης. Με τη χρήση της PPC διαφήμισης, προσελκύονται νέοι επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας, στοχευμένα σε συγκεκριμένο κοινό, με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, συγκεκριμένο κείμενο διαφήμισης και σε συγκεκριμένες τοποθεσίες.