
Τα στάδια ανάπτυξης μιας ιστοσελίδας
Παρακάτω θα αναλύσουμε τα βήματα που ακολουθούνται για την ολοκλήρωση της ανάπτυξης μιας ιστοσελίδας
Βήμα 1: Σχεδιασμός ιστοσελίδας | Web design
Η αρχή. Όλα ξεκινούν με μια λευκή κόλλα χαρτί (ισχύει για τη SpecialOne, όχι για όλους βλ. εδώ). Ο σχεδιαστής - web designer προσπαθεί να σχεδιάσει με βάση τις ανάγκες της επιχείρησης που ανήκει η ιστοσελίδα. Προσπαθεί συγχρόνως να δημιουργήσει κάτι ελκυστικό, αλλά και λειτουργικό. Το σωστό είναι να σχεδιάσει αρκετές εναλλακτικές λύσεις για να δώσει στον πελάτη την δυνατότητα επιλογής. Τα έτοιμα templates όπως έχουμε αναλύσει μόνο μελλοντικά προβλήματα φέρουν και είναι ενδεδειγμένα για φθηνές λύσεις και όχι επαγγελματικές. Τα χρώματα, οι γραμματοσειρές, οι σκιές, οι γραμμές κ.α. είναι τα κομμάτια που θα δώσουν την τελική μορφή.
Ο σχεδιασμός αποτελεί τη βάση για την πορεία μιας ιστοσελίδας. Άλλωστε είναι η πρώτη ιδέα για τον επισκέπτη, πριν ακόμη κρίνει τη λειτουργία μιας ιστοσελίδας.
Βήμα 2: Κατασκευή ιστοσελίδας | Web development
Το δεύτερο βήμα αποτελεί το πιο σημαντικό όσο αφορά τον αντίκτυπο στη σχέση χρήστη - ιστοσελίδας. Το στάδιο που τα γραφιστικά μετατρέπονται σε κώδικα (ισχύει για τη SpecialOne πάλι, όχι για όλους βλ. εδώ). Η html5, php, jscript, css3 κ.α. μπορεί για τον κοινό κόσμο να ακούγονται άγνωστα, για τον προγραμματιστή - web developer όμως αποτελούν εργαλεία με τα οποία δίνει ζωή και λειτουργικότητα σε ένα σχέδιο ιστοσελίδας. Τα κουμπιά, οι φόρμες, τα εφέ, η προσαρμοστικότητα (responsive) για όλες τις συσκευές κ.α. γίνονται εδώ.
Μεγάλη σημασία παίζει η ευκολία χρήσης μιας ιστοσελίδας, τόσο μπροστά (front end), όσο και στο σύστημα διαχείρισης (back end). Σε αυτό η ευθύνη ανήκει στον προγραμματιστή.
Βήμα 3: Προώθηση ιστοσελίδας
Το τελευταίο στάδιο είναι αυτό που δεν τελειώνε ουσιαστικά ποτέ. Όπως κάθε επιχείρησης, έτσι και η ιστοσελίδα θα πρέπει να διαφημιστεί, να προωθηθεί. Facebook, twitter, google διαφημίσεις κ.α. αποτελούν μια μεγάλη πληθώρα επιλογών για να έρθει κόσμος στην ιστοσελίδα σας. Η καλύτερη ιστοσελίδα να υπάρχει, χωρίς να "χτυπήσει" την πόρτα υποψηφίων πελατών δεν έχει λόγο ύπαρξεις και θα αποτύχει.
Στον τομέα της προώθησης οι επιλογές είναι πολλές. Χρειάζετε ο σωστός επαγγελματίας ο οποίος θα έχει και το χρόνο και την όρεξη ατέλειωτων ωρών υποστήριξης και κατάρτισης γύρω από τις νέες τεχνολογίες.